Gempar! Wanita MALAYSIA Tak Puas SEKS!

Sungguh mengejutkan tetapi itulah hakikatnya. Menurut kajian sebuah farmaseutikal antarabangsa mendapati hampir 73% wanita Malaysia didapati tidak mencapai kepuasan dalam aktiviti seks bersama pasangan mereka.
Antara punca nya ialah kecenderungan mereka yang lebih mengutamakan kehidupan keluarga dan kerjaya daripada kepuasan seks pasangan masing-masing. Hasil kajian tersebut juga diragui oleh sesetengah pihak dan ini sudah pasti ianya adalah cabaran kepada golongan lelaki di Malaysia untuk memastikan prestasi seks mereka sentiasa memuaskan.

Di Jepun menurut kajian yang sama, sebanyak 95% wanita di negara itu merungut yang mana mereka tidak mencapai kepuasan seks bersama pasangan mereka!

wanita malaysia seks
Sumber: Pfizer Malaysia
Lihat statistik yang menggerunkan bagi kaum lelaki yang mana tahap ketidakpuasan seks dari kalangan wanita adalah lebih tinggi berbanding lelaki yang sekaligus menceritakan situasi sebenar sekarang!

Apakah faktor-faktor yang mendorong kepada masalah “tidak puas seks ini?”
– bagi lelaki, masalah mencapai ereksi menjejaskan tahap kepuasan seksual
– kurang perbincangan antara pasangan
– tekanan
– masalah keluarga
– lebih mengutamakan perkara lain sebagai keutamaan hidup, berbanding isu seksual
– ia tidak berkaitan dengan peningkatan umur
– kehidupan secara keseluruhan seseorang individu mempengaruhi tahap seksualisma

Iklan

10 Tanggapan to “Gempar! Wanita MALAYSIA Tak Puas SEKS!”

  1. Aulia Says:

    biasa ja tuh penelitian 🙂

  2. adebay Says:

    melihat dari balik opini :

    tabel diatas dibuat oleh Pfizer malaysia. apa tujuannya ?
    Pfizer itu produsen apa ?
    Anda tau sendirilah………!! 🙂

  3. Billy Koesoemadinata Says:

    ada yang bisa bantuin baca tabelnya ga sih? saya ga ngerti nih.. beneran..

  4. omiyan Says:

    ada bahasa yang aneh nih hehehehe

  5. BaNi MusTajaB Says:

    Mestinya judul diganti: Gempar! Wanita INDONESIA 77 % Tak Puas SEKS!

  6. moyung Says:

    bener tuh Bani, ada 6 negara lagi yg lebih tinggi kok nggak heboh… dari yg survey udah bisa ketahuan…. ada agenda tersembunyi…

  7. gundul Says:

    Lha itu prosentase di Indonesia ketidak puasannya lebih tinggi, kenapa fokus ke Malaysia ?


Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s

%d blogger menyukai ini: